Den 1. januar 2023 trådte ny finansavtalelov i kraft i Norge. Loven styrker blant annet forbrukervernet og regulerer flere finanstjenester.
Fra 1. juli 2023 vil Finansavtaleloven gjelde for handel med verdipapirfond og det stilles krav til at vi inngår en kundeavtale etter lovens bestemmelser.
Kundeavtalen synliggjør hvilke rettigheter og forpliktelser du har som kunde.
Hva innebærer dette for deg?
Du trenger ikke å foreta deg noe i forbindelse med de verdipapirfond du allerede har kjøpt hos oss. Kundeavtalen innebærer ingen endringer i våre fond eller de tjenestene vi tilbyr.
Dersom du skal foreta nye handler i verdipapirfond eller øke beløp på eksisterende spareavtaler etter 1. juli 2023, må kundeavtalen signeres slik loven krever.
Kundeavtalen kan fra 1. juli signeres elektronisk via ODIN Online.
Kundeavtale og alminnelige forretningsvilkår vil du til enhver tid finne på https://odinfond.no/om-oss/kundeinformasjon/.
Vi oppfordrer deg til å lese igjennom kundeavtalen inklusive de alminnelige forretningsvilkårene, avtalene er likelydende for alle som kjøper fond som er forvaltet av ODIN.
Ønsker du å få kundeavtalen og alminnelige forretningsvilkår tilsendt per post eller e-post, kan du få dette kostnadsfritt tilsendt.
Ta kontakt med vår vårt Fondssenter på tlf. 24 00 48 04, eller send en e-post til kundeservice@odinfond.no.