Jeg har problemer med å logge inn, hva kan være galt?

Opplever du at du ikke får logget inn? I de fleste tilfeller ligger utfordringen i innstillingene på maskinen/nettleseren eller i Bank ID.

Sjekk først om du har valgt korrekt BankID. Du kan velge mellom «BankID på mobil» og «BankID». Forskjellen her er at BankID’ener integrert i din mobiltelefon eller om du benytter engangskodebrikke/engangskode-app.

Du kan teste både din bank ID og din datamaskin på Bank ID Norge sine nettsider. Her vil du få beskjed dersom noe ikke fungerer som det skal. Dersom samme problem oppstår der bør du kontakte din bank for å løse problemet med Bank ID (banken som utstedte din Bank ID). Det kan kanskje også være lurt å prøve en annen nettleser hvis problemet fortsetter.

En annen kjent årsak er at du ikke har dine andeler liggende i vårt andelseierregister. Fordi det er vanlig å eie ODIN-fond via banken sin, Nordnet osv. Dermed er det dit du må logge på for å få tilgang til andelene dine. Du får samme avkastning ved å eie ODIN-andelene dine et annet sted, men da er det den andre tilbyderen som oppbevarer andelene og gir deg tilgang til de.

Meld deg på våre nyhetsbrev

Hold deg oppdatert på hvordan det går med fondene dine, hvordan vi jobber for å gi deg best mulig avkastning, samt få noen nyttige sparetips på veien.