I disse dager sender vi ut kundeerklæringskjemaer via Kundesjekk til våre kunder. Dette tiltaket er en del av vårt arbeid for å bekjempe hvitvasking og terrorfinansiering. Les mer her.

Odin
Om Odin
Kundeinformasjon

Informasjon til deg som kunde i Odin

Her finner du generelle vilkår og annen informasjon tilknyttet ditt kundeforhold med Odin.

Behandling av kundeklager

Informasjon om hvordan vi behandler kundeklager i Odin.

Viktig informasjon til våre kunder: Oppdatering av kundeinformasjon

Vi gjennomfører løpende oppfølging av våre kundeforhold via Kundesjekk.

Informasjon om Fatca/CRS

Her finner du informasjon knyttet til Fatca/CRS og Odin.

Retningslinjer for håndtering av interessekonflikter

Verdipapirfondloven og tilhørende forskrift sier at selskapet skal være organisert på en slik måte at risikoen for interessekonflikter mellom selskapet og selskapets kunder, mellom to kunder, mellom en kunde og et verdipapirfond eller mellom to verdipapirfond begrenses til et minimum. Selskapet skal videre identifisere mulige interessekonflikter som kan oppstå mellom selskapet og andre selskaper i samme foretaksgruppe.

Konkurransedyktig godtgjørelse

Odins godtgjørelsesordninger er besluttet av styret i Odin Forvaltning AS etter behandling i Godtgjørelsesutvalget. I det følgende gis det en beskrivelse av Odins godtgjørelsesordninger. Odin skal ha konkurransedyktig godtgjørelse. Sammensetningen av fast og variabel godtgjørelse skal være balansert, og den faste delen av godtgjørelsen skal være tilstrekkelig høy til at Odin kan unnlate å utbetale den variable delen av godtgjørelsen. Godtgjørelse skal også hensynta ansattes bidrag til selskapets mål og forpliktelser knyttet til bærekraft, herunder integrering av bærekraftsrisiko i forvaltningen og investeringsrådgivningen.

Kvinner i Finans Charter

Som en del av Kvinner i Finans Charter, har ODIN forpliktet seg til å sette interne mål for kjønnsbalanse på ledernivå, ha én person på ledernivå som får dedikert ansvar for oppfølging av arbeidet, publisere status og utvikling offentlig underveis, og linke godtgjørelse til ledere til oppnåelse av målene.

Rutiner og vilkår

Odin Forvaltning plikter å treffe alle rimelige tiltak for å oppnå beste resultat for verdipapirfondene det forvalter og for kunden ved utførelse av ordre. Odin Forvaltning har retningslinjer for å sikre beste resultat. Her er et sammendrag av retningslinjene.

Om svingprising

Her finner du informasjon om svingprising som mekanisme.

Åpenhetsloven

Odin Forvaltning har etablert egen policy for ivaretakelse av grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold.