Viktig informasjon til våre kunder: Oppdatering av kundeinformasjon
Vi gjennomfører løpende oppfølging av våre kundeforhold via Kundesjekk.
Retningslinjer for håndtering av interessekonflikter
Verdipapirfondloven og tilhørende forskrift sier at selskapet skal være organisert på en slik måte at risikoen for interessekonflikter mellom selskapet og selskapets kunder, mellom to kunder, mellom en kunde og et verdipapirfond eller mellom to verdipapirfond begrenses til et minimum. Selskapet skal videre identifisere mulige interessekonflikter som kan oppstå mellom selskapet og andre selskaper i samme foretaksgruppe.
Konkurransedyktig godtgjørelse
Odins godtgjørelsesordninger er besluttet av styret i Odin Forvaltning AS etter behandling i Godtgjørelsesutvalget. I det følgende gis det en beskrivelse av Odins godtgjørelsesordninger. Odin skal ha konkurransedyktig godtgjørelse. Sammensetningen av fast og variabel godtgjørelse skal være balansert, og den faste delen av godtgjørelsen skal være tilstrekkelig høy til at Odin kan unnlate å utbetale den variable delen av godtgjørelsen. Godtgjørelse skal også hensynta ansattes bidrag til selskapets mål og forpliktelser knyttet til bærekraft, herunder integrering av bærekraftsrisiko i forvaltningen og investeringsrådgivningen.
Kvinner i Finans Charter
Som en del av Kvinner i Finans Charter, har ODIN forpliktet seg til å sette interne mål for kjønnsbalanse på ledernivå, ha én person på ledernivå som får dedikert ansvar for oppfølging av arbeidet, publisere status og utvikling offentlig underveis, og linke godtgjørelse til ledere til oppnåelse av målene.
Rutiner og vilkår
Odin Forvaltning plikter å treffe alle rimelige tiltak for å oppnå beste resultat for verdipapirfondene det forvalter og for kunden ved utførelse av ordre. Odin Forvaltning har retningslinjer for å sikre beste resultat. Her er et sammendrag av retningslinjene.
Åpenhetsloven
Odin Forvaltning har etablert egen policy for ivaretakelse av grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold.