I disse dager sender vi ut kundeerklæringskjemaer via Kundesjekk til våre kunder. Dette tiltaket er en del av vårt arbeid for å bekjempe hvitvasking og terrorfinansiering. Les mer her.

Odin
Viktig informasjon til våre kunder: Oppdatering av kundeinformasjon

Viktig informasjon til våre kunder: Oppdatering av kundeinformasjon

Vi gjennomfører løpende oppfølging av våre kundeforhold via Kundesjekk.

Alle virksomheter med rapporteringsplikt har fått strengere krav til kundekontroller for å forhindre hvitvasking og terrorfinansiering.

Odin Forvaltning AS (Odin) benytter Kundesjekk, et produkt fra BankID BankAxept AS, til dette formålet. Kundesjekk benytter BankID sin løsning for AML (Anti Money Laundering), som gir Odin tilgang til nødvendig informasjon for å gjennomføre grundige kundekontroller.

Vi ønsker å informere om at du kan motta en e-post og SMS fra oss med en lenke til et kundeerklæringsskjema. Dette skjemaet ber om mer informasjon om deg og ditt kundeforhold hos oss. Dersom du har noen spørsmål eller er usikker på om e-posten du har mottatt er fra Odin Forvaltning, vennligst kontakt vårt fondssenter på telefon 24 00 48 04 eller e-post: kundeservice@odinfond.no.

Hvorfor vi ber våre kunder om å fylle ut dette skjemaet

Odin Forvaltning er pliktig til å innhente og vurdere nødvendige opplysninger om alle våre kundeforhold for å få tilstrekkelig informasjon til å bedømme risikoen for hvitvasking og terrorfinansiering. Vi må også innhente informasjon for å danne et tilstrekkelig grunnlag for å bedømme hvordan enhver kunde kan forventes å handle innenfor rammen av kundeforholdet. Forståelsen av kundeforholdets formål og tilsiktede art er avgjørende for vårt arbeid mot hvitvasking og terrorfinansiering.

Ved å vite hvilke aktiviteter og transaksjoner våre kunder forventer å gjennomføre, kan vi oppdage avvik fra forventet atferd, inkludert uvanlige transaksjoner. Relevante opplysninger inkluderer midlenes og formuens opprinnelse, opplysninger om juridiske personers forretningsmodell, og hvordan kunder planlegger å anvende midlene som inngår i kundeforholdet.

Odin benytter også Kundesjekk for utsendelse og signering av viktige dokumenter, avtaler og skjemaer på en trygg og enkel måte. Alle data behandles i henhold til gjeldende personvernregler, og som kunde kan du være trygg på at informasjonen håndteres på en sikker måte.